Abah, cepat sembuh ye?

Abah, kesian abah. Abah cepat-cepat sembuh la.
Abah, kepala abah terkena kipas. Macam mana boleh jadi macam tu?Terkejut aku di buatnya.
Abah macam biasa tak nak risaukan anak-anak. Abah tak bagi tau pun. Mak pun "subahat" sama.
Aku tau pun dari FB kakak Dianna. NAsib baik ada FB.
Mak cerita, masa kepala abah terkena kipas tu, bunyi macam lampu/kaca (or yg lebey kurang) pecah,
toleh ke belakang aje, darah mengalir dan memancut ke lantai dan mana-mana yang dekat. Even abah tutup kepala abah dengan tangan pun darah tetap mengalir. Keisan mak panik.

Abah mmg kuat semangat, dalam keadaan macam tu pun, abah masih boleh memandu ke hospital sambil di temani emak dalam keadaan berdarah.
Kesian abah. Sedih nini dengar.
Sampai hospital abah kena 7 jahitan. Kesiannya abah.

Aku nak balik, tapi abah tak bagi. Abah kata, abah okay. Mmg nature mak ngn abah mcm tu, walau sakit macam mana pun diorang kata okay. Aku sedih. Tibe-iba aku menangis masa menaip ni. Kesain mak ngan abah, dari kitorang kecik sampai dewasa mak ngn abah masih lagi bersusah payah utk kami.
Maafla, saya tak mampu menaip lagi,mata saya kabur. Kenapa tiba-tiba mata jadi kabur ni?

Terima kasih mak dan abah. Apa yang kami balas hari ini,cumalah ibarat setitis air di lautan kasih sayang mak dan abah..kan?

Comments

Popular Posts