Tag Abg Ery

Peraturan tag ini ialah:

1. Salin Badge untuk diletakkan di blog anda.

 tag1

2. Link atau ceritakan kembali siapa yg memberikan award ini kepada anda.

Abg Ery: Banyak boleh diperkatakan. Salah satunya abang saya selalu mengejutkan saya dan kakak dari tidur di waktu pagi apabila dia sedang bercuti semester dan kami pula sedang bercuti sekolah. Pagi-pagi sudah memasang radio/mini hi-fi dengan kuat. Kemudian dia membuka lampu bilik kami, menutup kipas(panas tau) dan membuka langsir (silau mata sebab katil tepi tingkap) serta tingkap bilik kami berdua supaya kami bangun dari tidur.

3.Setiap blogger hendaklah menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih pemenang seterusnya.

1. Saya seorang pesakit TRICHOTILLOMANIA. Lain kali bila saya ada kesempatan, saya akan menceritakan tentang penyanyit saya ini.

 2. Saya seorang yang tidak tahu bagaimana untuk menyatakan kemarahan saya pada seseorang di depan orang tersebut. Kadang kala saya lebih senang memendam daripada bercerita . Berlawanan dengan sikap saya yang suka bercakap  atau bersembang secara terbuka dengan orang.

3. Saya mudah menangis bila mengenangkan sesuatu berkenaan keuarga saya. Tapi jka saya susah, saya susah hendak menangis

 4. Kadang kala, lurus bendul tak reti nak pusing-pusing sikit...

5. Cepat kesian pada orang terutama orang tua. Ini kalau tak kena gaya senang kena tipu, dah la lurus bendul pastu cepat kesian pula tu.. 

6. Saya berdarah A (+) sama macam emak dan Abg Ery

7. Saya mempunyai keinginan untuk melancong ke seluruh dunia. Dalam proses untuk memulakannya dengan ke Jepun dahulu he he he

 8. Saya suka melihat lampu di waktu malam. Sebab itu saya suka ke KLIA pada waktu malam dan boleh menghabiskan masa berjam-jam di situ. Cantik sangat

 9. Saya seorang yang jarang meminat sesuatu. Tetapi sekiranya ada, saya boelh mencapai tahap obsesi, contohnya kekemarukkan terhadap cerita Twilight. FUH!...9(i) Saya seorang peminat fanatik cerita Twilight heheh 

10. Saya pernah merasai kehilangan seorang kawan baik akibat sikap memendam perasaan saya. Mungkin dia rasa terluka dengan saya. Tapi pernahkah dia terfikir betapa terlukanya hati saya pula?

4. Tag siapa pula:

Mira (Housemate saya)

Mai (Junior KDO saya yang sweet)

Kak Zura (kakak ipar saya)

Comments

miradewi1003 said…
ninie suke cabut rmbut...sian die..ade name lak tu penyakit beliau..dan beliau sgt kemaruk pd twilight!!huhuuu! yg no 10. tu ermm..aku x bole komen..karang ade lak satu lagi puisi khas utk aku lak ngeee..ape2 pn teruskan usaha utk diri ko dn family ko tu yg penting..aku tau ko xkn lupa ttg hal family ko..dan aku xkn lupe segala js baik ko slame nie..ok Gambate ne!
miradewi1003 said…
Satu lagi nak tambah sket..
Kita sebagai sahabat harus menghormati hak dan kehidupan peribadi sahabat.Beri peluang sahabat bersendiri.Jikalau terlalu berdampingan,mungkin menjemukan dan kita hanya menyekat perhubungan dengan insan lain...Dan seharusnya kita terima sahabat kita seadanya..jika dilihat dari sudut positif, kita sendiri tidak semestinya betul walau setinggi mana kita belajar..usah cepat melenting tatkala sahabat kita cuba mengkritik atau cuba memberi pendapat dari sudut beliau sendiri..Secara kesimpulannya, kita sebagai manusia tidak sempurna.. Selalu sahaja membuat kesilapan. Sesiapapun tidak layak menilai manusia itu sendiri melainkan Allah swt.. Jadikan pengalaman lepas sebagai pengajaran dan menjadikan kita berhati-hati dalam menuturkan bicara.. Adalah lebih baik kita menyuburkan lagi tali sillaturahim sesama kita daripada berbalah sesama sendiri..Percaya la sahabatku, tiada apa yang kita boleh perolehi selain kerugian..

Bicaraku ini berdasarkan pengalaman sendiri..(Hidup ini bukan senang, bukan seperti zaman kecil ataupun zaman kampus dahulu) =)
maidizah said…
saya suka ayat2 akak kak mira...
sbb skrg nie saya hadapi situasi di mana saya dilabelkan jahat oleh rakan2 kosmet yg keji...dahlah mengata org kat blkg..kat depan hipokratos sume..
sedey...
apepon kte sokong cakap kak mira :)
takda sapa yg perfect dalam dunia nie... ngeeee~
semoga semua sis2 saya bahagia dunia akhirat..AMIN~

Popular Posts