Terbangnya seorang lagi abangku...

Sudah setahun setengah Abg Ery terbang ke Negri Matahari Terbit. Bulan ini Abg Nuar pula terbang ke Negeri Bawah Bayu.Nampaknya semua anak lelaki dalam keluarga aku memang di takdirkan berjauhan dengan kami buat seketika. Macam tak cukup-cukup abang Ery seorang kena berjauhan dengan kami selama tiga tahun, sekarang Abg Nuar pula.

Tak mengapalah.Sudah rezeki mereka di rantau orang. Apa boleh di kata. Bumi Allah ini luas. Seronok juga dapat merantaukan? Tapi masih ada pro dan kon nya. Sekurang-kurangnya dari sudut positif yang dapat aku lihat (untuk diri sendiri), aku berpeluang melancong ke Sabah pula nanti.

Abang Nua bertolak pada 7hb Jan 09 , berlepas dari KLIA pada jam 2150 menaiki penerbangan MAS. Cuma kakak Dianna yang tidak dapat hadir. Kak Ina? of course dia datang!!He he...

Rumah Bandar Seri Putra seperti biasa menjadi transit kami. TERIMA KASIH kepada pemilik rumah yang berada di FUJISAWA. Kami bertolak dari rumah jam 1845 dan sampai dalam jam 1930. Masih awal.Tetapi nampaknya sudah ramai bakal-bakal guru yang sudah sampai dan menunggu. Mira pula datang terus dari tempat kerja.

KLIA

Seperti biasa emak aku menangis tiap kali kami berada di airport. Sedih mak aku hehehe. Tak apa la mak nanti kita semua boleh fly ke Sabah, jalan-jalan kan.



Mak menangis

Sebenarnya aku pun sedih juga, tapi nak buat macamana kan? Itu perjuangan abg Nua, terpaksalah kami menerimanya. Berjuang di bumi Sabah, di sebuah tempat yang bernama Togop Darat....Hah? Tempat apakah itu?huuu..Tak apalah kan kermit a.k.a abg nuar. Aku bersalaman dengan abg nuar begitu juga dengan ahli keluarga yang lain sebelum abg Nuar berlepas.

]aku dan abg Nua


Abah dan abg Nua


Sebelum abg Nuar memasuki pintu penerbangan domestik kami sekeluarga mengambil gambar bersama-sama.




Ala..nanti abg nua balik bulan 3 dan 6 nanti..nak kawin, so no worries!!

Comments

aie said…
"Jauh dimata, dekat dihati, hanya doa mengisi kesunyian dihati"... 012,016,018,017 kini adalah CELCOM....hehehehehe...juz make a call la...
hanim said…
Salam, dian, ni hanim.. oh rindunya kat dier, ur mom n pakcik.. btw, handphone saya rosak hari tu. Can u sms me ur no again please.. huhu

Popular Posts